
Як організаціям налагодити діалог між молоддю з різних регіонів?
Ділимося нашими інструментами у роботі зі студентами та учасниками проєктів.
Діалог важливий, якщо ми прагнемо взаєморозуміння. Він дає змогу молоді з різних регіонів, які мають різний досвід та погляди, обмінюватися ідеями та пізнавати культурні особливості України.
Це не дебати, учасники яких націлені на перемогу. Головне завдання діалогу — почути співрозмовника та його думку, не критикуючи та не переконуючи у своїй правоті та дійти до взаєморозуміння.
Однією із складових якісного діалогу є фасилітація. Фасилітатор спрямовує групу, ставить потрібні запитання та слідкує, щоб думка кожного була почута. Які інструменти використовують фасилітатори для якісного діалогу?
Активне слухання. Не просто бути фізично присутнім, а вслухатися у думки інших учасників та аналізувати їх. Активне слухання створює атмосферу довіри.
Віддзеркалення, або ж підсумовування почутого. Аби впевнитися, що сказане ми розтлумачили правильно.
Глибокі запитання. Вони допоможуть розвинути навичку рефлексувати та мислити критично.
Ділитися спостереження. Це дозволяє поділитися динамікою діалогу, рівнем взаємодії та глибиною теми обговорення.
Зважати на динаміку групи. Група обговорює важливі саме для неї теми.
Самосвідомість. Це дозволяє учасникам аналізувати власні упередження та рефлексувати.
Протягом 2021-2022 років, Українська академія лідерства досліджувала механізми розбудови діалогу між молоддю України в рамках проєкту “REUNION / Культура діалогу”, за підтримки Canada Fund for Local Initiatives (CFLI) та Посольства Канади в Україні. За цей час, молодь з усіх куточків країни пройшла унікальну 10-місячну формаційну програму та спробувала більшість із методик, описаних у цьому дописі та методичному посібнику з Культури діалогу, який планується до публікації на ual.ua вже цього місяця.
Схожі статті
Бажаєш приєднатися
до Академії?
- Заповнюй онлайн-анкету
- Проходь відбір
- Підписуй договір
- Заселяйся до кампусу